DIY (napravi sam) - Kapica

petak, prosinca 13, 2013

Surfajući bespućima interneta (točnije sveznalog YouTube-a) naišla sam na zgodne DIY tutorijale o pravljenju kapica i odlučila se baciti na izradu, a danas Vam donosim tutorijal u kojemu korak po korak objašnjavam kako Vi možete napraviti sebi jednu, dvije, ma hrpu kapica i to za vrlo malo utošenog vremena i još manje potrebnog materijala.



Potreban materijal :
  • Džemper/ vunena suknja
  • Krojačke škare
  • Igla i konac ( ili ljepilo za tkaninu)
  • Gotova tvornička kapa (koja će poslužiti kao uzorak)
  • Po želji zakovice, perlice, mašnice... (za ukrašavanje)

1. Korak :


Ako koristite džemper, odrežite ga na pola negdje u visini pazuha. Ako koristite suknju, ovaj korak preskočite. (Nije bitno da odrežete ravno, taj gornji višak tkanine ćemo svejedno odrezati).

2. Korak :


Nakon rezanja, ostao nam je ovaj komad tkanine. Ostatak džempera nam više ne treba, pa ga možete baciti ili dati mački da se igra s njim dok vi pravite kapicu :DD

3. Korak :


Okrenite tkaninu na suprotnu stranu i prerežite ju cijelom dužinom uz šav na tkanini (samo jednu stranu režemo!).

4. Korak :


Ovo dobijemo nakon prethodnog koraka.

5. Korak :

Dugačku traku koju ste dobili omotajte oko glave kako bi izmjerili obujam. Nikako nemojte presakati ovaj korak jer će vam u suprotnom kapa biti prevelika!!!!

6. Korak :
 


Nakon mjerenja, odrežite višak tkanine.

7. Korak :


Tkaninu presavinite na 3 ili 4 jednaka dijela. Ja sam presavinula na 4.


Ovako bi trebalo izgledati nakon presavijanja.

8. Korak :


 Uzmite tvorničku kapu s čijom dužinom ste zadovoljni. Prislonite ju na tkaninu i odrežite ju polukružno.

9. Korak :


Ovako bi to trebalo izgledati nakon rezanja (niti ovdje nije bitno da li je odrezano ravno, jer ćemo to poslije šivati).


Kada raširite tkaninu trebali biste dobiti 3 ili 4 kupole (ovisno o tome koliko ste puta presavinuli tkaninu).

10. Korak :


Okrenite tkaninu na suprotnu stranu (unutrašnju stranu buduće kape) i presavinite ju na pola.
Sada nastupaju igla i konac (ili ljepilo za tkaninu). Zašijte otvorenu stranu tkanine cijelom dužinom (kako bijele linije pokazuju na slici).


11. Korak :



Slijedi šivanje kupola. Šivaju se krajevi koji se nalaze jedni pored drugih (ovako kako su naznačene bijele linije). Isto šivate s unutrašnje strane kape.

12. Korak :


 Nakon šivanja kupola trebate dobiti ovakav križni uzorak s tim da će vam u sredini ostati rupica koju ćete također zašiti. (Sad vidim da sam zaboravila odrezati višak konca prije slikanja :D).

13. Korak :


Sad samo slijedi preokretanje kapice na pravu stranu i vaša kapica je spremna za nošenje :)!


Mislim da bi kapica bolje izgledala ako koristite nešto deblji vuneni materijal. Ja više nisam imala starih vunenih džempera koje mi nije žao rezati - napravila sam još  jednu bijelu vunenu kapicu koja mi ipak bolje izgleda zbog  debljeg vunenog materijala.

Ako vam je ovaj moj tutorial nejasan, ostavljam vam video na temelju kojeg sam ja radila svoje kapice.


Što mislite? Hoćete li napraviti koju kapicu? Vidite da zaista nije teško!

Broj komentara: 40:

  1. Super mi kapica, baš ću pokušati napraviti jedan primjerak :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jej! Dobru zabavu želim :) Meni je bilo baš zanimljivo, da imam još starih džempera mislim da bih napravila hrpu kapica :D

      Izbriši
  2. Ahaha genijalno! Nikada mi ne bi palo na pamet! Jos gledam sta ova zene sece dzemper? Mislila sam da ces da pletes! >D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe :D Ma kakvo pletenje, ovo je gotovo za čas posla!

      Izbriši
  3. Uuuuuuuu, ovo je super!!! Je li važno da džemper ili što je već vuneno ima elastina? Imam hrrrrrrpu starih stvari koje ne nosim, a koje bi bile super za kapice!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je svejedno, onu prvu kapicu što sam radila je baš vunena i bojala sam se da će mi se čijati kad ju odrežem, ali nije i baš sam ju lijepo uspjela zašiti. Ova crvena ima elastina i možda ju je lakše zašiti, ali meni se ipak više sviđa ona prva, jer je toplija i baš zimska :D

      Izbriši
  4. Odično ti je ispalo ! :) ja sam uglavnom lijena za bilo kakve DIY radnje, ali mislim da bi se trebala malo aktivirati i uštedit si novaca :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obično sam i ja lijena! Ili krenem pa ostavim na pola, ali ovo je stvarno tako jednostavno i brzo gotovo, a krajnji rezultat ipak ima neku svrhu :D

      Izbriši
  5. Wow, odlična ideja kako iskoristiti stari džemper :) Moram ovo isprobati kad uhvatim vremena ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, mislim da svatko ima barem jedan koji više ne nosi :)

      Izbriši
  6. Bila sam skeptična prvo dok sam vidjela post, isto sam mislila da će biti riječ o pletenju, ali kad sam počela čitati, pomislih si kak super :D namjeravam isprobati i vjerojatno ću svoju ukrasiti nekim gumbićima ili nešto tipa toga jer volim te neke drangulije imati na sebi. I molim još ovakvih postova ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Gumbići su preslatki ako se stave, baš sam pogledala i jedan takav video. Čim me opet spopadne kreativa, onda će biti takvih postova :)

      Izbriši
  7. Odgovori
    1. Hvala :) Još da sam sama to smislila bilo bi bolje! Ipak nisam toliko maštovita :DD

      Izbriši
  8. super ti je tutorial, baš se lijepo vidi kako to treba napraviti...e sad samo da nađem neki stari džemper koji mi nije žao rezati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trudila sam se što bolje prikazati korake, pošto nemam dobru kameru za video :) Drago mi je kad kažeš da se sve dobro vidi :)

      Izbriši
  9. Baš dobro izgleda, preslatko ti stoji

    OdgovoriIzbriši
  10. Pa ovo je savršeno i ne deluje mi komplikovano. Moraću da isprobam nešto ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma stvarno nije komplicirano. Bitno je ne preskočiti onaj korak gdje se mjeri obujam glave (ja sam prvi put to zaboravila :DD) i čim sam odrezala te kupole shvatila sam da bi mi kapa bila preeogromna :)

      Izbriši
  11. Baš kul tutorijal, sad ću danima mozgati o tome koji mi džemper nije žao izrezati! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe, pa ako nemaš niti jedan, možeš otići u second hand dućan i kupiti za par kuna neki džemperčić :)

      Izbriši
  12. E sad, ako nekada vidiš majicu koja ti se jako dopada, a baš ti ne odgovara, ipak kupi. Poslužiće za novu kapicu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, mislim da ću na kraju imati kapica na izvoz :D

      Izbriši
  13. Aaaa, baš si me odševila ovim tutorialom:)) Preslatko ti stoji! Kako sam ti ja draga antitalenat za takve stvari, mogla bi meni jednu napraviti na primjer za Božić :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Martina, drage volje! Moraš samo izmjeriti glavu da znam koju veličinu kape da ti napravim :)

      Izbriši
  14. Super ideja, baš mi se sviđa :-) Moram probati nešto slično!

    OdgovoriIzbriši
  15. Genijalno! :D Ne volim kape i inače ih ne nosim ali si ti ovo odlično odradila a kapica ti preslatko stoji <3

    OdgovoriIzbriši
  16. odlična ideja, kad stvarima istekne rok uvijek im je bolje naći novu namjenu nego ih baciti :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, premda više volim pokloniti odjeću koju više ne nosim onima kojima je potrebnija, ali ovdje sam žrtvovala 2 majice :D

      Izbriši
  17. Odgovori
    1. Hvala, drago mi je da ti se sviđa ideja :))

      Izbriši
  18. Odlicne DIY skills! Bas sam ugodno iznenadjena rezultatom, to je stvarno prava beanie :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, prava beanie :) Samo nisu potrebne neke posebne vještine za izradu, zbilja je vrlo jednostavna. Hvala Bogu na YouTube-u :D

      Izbriši