Pardon my French

nedjelja, rujna 22, 2013

Koliko puta ste gledali neku razvikanu vloggericu i  ostali u čudu na njen izgovor poznatih luksuznih brendova?
Koliko puta ste bili oduševljeni nekim novim proizvodom ali ne znate kako se on izgovara? Koliko puta vam je došlo da prilikom kupnje nekog proizvoda samo na papirić pokažete ime proizvode da se ne osramotite pred prodavačicom?



Prije neke 2 godine naišla sam na zgodan video jedne slatke Francuskinje koja je objašnjavala kako se izgovaraju imena i proizvodi poznatih  brendova. Moram priznati da sam i sama do tada neke krivo izgovarala :D. U međuvremenu, ta ista djevojka je napravila još nekoliko kratkih videa, od izgovora brendova za kosu, linija određenih proizvoda, parfema...

Na ovaj post me potaknula prodavačica u jednoj drogeriji koja je kupcu pored mene objašnjavala kako "Bužoar" (Bourjois) ima divne ruževe, khm... :D Ne znam za vas, ali mene to odmah odbije. Mislim, ako je to tvoj posao, valjda trebaš znati kako se pravilno izgovaraju proizvodi koje svakodnevno prodaješ... Ako prodavač ne zna kako se izgovaraju pojedini brendovi, kako uopće vjerovati istom kad kupcima daje savjete? Razumljivo je da mi koje volimo šminku najčešće ne trebamo njihovu pomoć, ali što je sa ostalima? Prisustvovala sam i jednoj situaciji kada prodavačica nije imala pojma što su to BB kreme pa se izmotavala pred kupcem... No, to je već drugi par cipela, vratimo se mi na temu ovog posta :).

Za ovaj post bi bilo odlično da imam barem donekle dobru kameru pa da mogu snimiti video, jer će ovo izgledati pomalo smiješno - napisati ću vam pojedina imena brendova točno onako kako se izgovaraju a stavit ću vam i videe ove mlade dame. 



Izdvojila sam samo neke brendove, one koji su po mom mišljenju najpoznati.

Moram napomenuti kako Francuzi inače slovo r izgovaraju onako grleno, pa u izgovoru zvuči kao nešto između r i h. Ja sam u izgovoru pisala samo r pa vam svakako preporučam da pogledate barem jedan video i dobijete dojam kako to zvuči od strane prave Francuskinje :).
  • Bourjois - Buržua
  • Vichy - Viši
  • Yves Saint Laurent - Iv San Lo(h)ron
  • YSL Touche Éclat - Tuš ekla
  • Seche Vite - Seš Vit
  • Guerlain - Gerla
  • La Prairie - La Preri
  • Caudalie - Kodali
  • Givenchy- Živanši
  • L'Occitane - Loksitan
  • La Roche Posay - La roš poze
  • Clarins - Klarans
  • Kérastase - Kerastaz
  • Roger & Gallet - Rože e Gale
  • Eau de Toilette - O du Toalet
  • Eau de Cologne - O du kolonj
  • Parfum - Parfa
  • Jean Paul Gaultier - Žan Pol Gotje
  • Hermès - Ermez
  • Balmain - Balma
  • Cacharel - Kašarel
  • T. Leclercq - Te Lukle
  • Payot - Pajo
  • Phyto - Fito
  • Rochas - Roša
  • Cattier - Katje

Na žalost, iz nekog meni nepoznatog razloga, ostale videe mi blogger ne želi učitati, pa ću vam ostaviti samo linkove.




Za kraj, ostavljam vam jedan video da se malo nasmijete :).



Što kažete na ovaj post? Da li vam je bio od koristi ili ste već sve ovo znali? Smeta li vam krivi izgovor?

Broj komentara: 49:

  1. Carski!!!! Ja totalno imam ovaj problem. Nisam ucila francuski i nikad nisam bila sigurna da li sve njihove brendove iygovaram dobro. I da naravno imala sam neke greske. Divno! Sad se me obucila. Mada sad mislim da ako kazem pravilno prodavacice nece znati sta trazim :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sviđa! Znam na šta misliš, meni baš zbog tog nekad i bude neugodno, znam kako se pravilno izgovara a znam i to da prodavačica to isto ne zna, pa onda nikako na zelenu granu :)

      Izbriši
  2. ODličan post! I sama sam skoro pretraživala YouTube zbog istog problema, ne mogu da se setim šta je tačno bilo u pitanju :) I nikad nisam kontala da li se u "Hermes" izgovara S ili ne :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) A za Hermes, Francuzi obično ovo z na kraju progutaju, a Ameri su ga naravno prilagodili sebi, pa ga izgovaraju kao Hermez, sa onim svojim američkim naglaskom. Koliko znam, dobro je i jedno i drugo, ali najispravnije je naravno, poslušati Francuze jer se radi o njihovom brendu :)

      Izbriši
  3. Odlična ti je ideja za ovaj post! :) Slažem se, nekome ko je to posao bi svakako trebalo da zna, a oni koji nisu učili francuski, među njima i ja, pa, treba naučiti makar osnovno, vremenom upadneš u štos :) Ali na kraju verovatno retko ko izgovara baš sve kako treba. Bužoar :D :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga :) Nisam ni ja učila francuski, ali nekako sam "u hodu" pohvatala barem dio naziva kako se pravilno izgovaraju, posebno onih koje volim i koristim. Ali da, za Bourjois me baš čudi, mislim, to je toliko općeprihvaćen brend, nije da se radi o nekom baš luksuznom brendu koji je rijetkima dostupan...

      Izbriši
  4. Hehe super clanak, ja sam gledala nekad ranije ovaj prvi, drugi sam sad pogledala i ove sve ostale :) Naravno da sam imala gresaka, ali ovi Amerikanci su uzas. Pa ne znam je li ijedno znalo izgovoriti Versace? Gledaju li tv ikad :D To ime se bas pominje... Ali, Amerikanci ko Amerikanci, ne znaju ni na mapu gledat pa sta da se ocekuje od njih :D :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, mene je isto to za Versace začudilo, strašno :))

      Izbriši
  5. Hahaha, dobar post, ja sam bourjois izgovarala kao i ti, burzoa, ali su me ubjedjivali da se kaze borzua, pa ne znam ni ja vise :) eh taj francuski...osjecam se kao Del Boy iz Mucki, cesto :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E u pravu su oni, hvala ti što si mi ukazala na to. Izgovara se buržua, bilo mi je teško pisati točno kako se izgovara, i hrpu puta sam pregledala da vidim jesam li točno napisala. Idem sad ispraviti :D

      Izbriši
  6. Post ti je odlican i hvala ti sto si stavila ove videe.
    Meni smeta jedino kad voditelji na tv-u grijese.
    Pozdrav iz Hercegovine
    P.S. Malo me podsjecas na glumicu Leslie Bibb.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) Drago mi je da ti se sviđa post! O voditelji, nažalost, na njih smo valjda navikli da griješe, ne samo što se tiče izgovora nekih stranih riječi... Već mi je netko na blogu rekao za ovu glumicu :) Pozdrav Hercegovini :))

      Izbriši
  7. HAHAHA zadnji video je odličan :D ma joj, ni sama ne znam koliko sam se puta šamarala imenima brendova xD Mogli su malo i pojednostaviti imena :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Mislim da bi bolje bilo da si samo linkove ostavila, jer meni nekako ruzno izgleda kada vidim da neko pise izgovor reci ovako.
    Eau de toilette i eau de cologne - ovo DE se cita samo D,a ne DU. Zatim Guerlain, Balmain i ne znam da li je jos neka rec bila sa ovim nastavkom, to na kraju je nazal i ne izgovara se A na kraju.
    Nadam se da se ne ljutis zbog mog komentara, ali prosto nisam mogla da se suzdrzim i da ne napisem. Inace, pratim tvoj blog i dobar je :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Shvaćam tvoju poantu, i meni je malo smiješno, ali znala sam da se nekima neće dati pogledati 5-6 videa, pa sam zato napisala riječi koje smatram da se kod nas često koriste. Što se tiče ovog DE, ako pogledaš link drugog videa, u njenom izgovoru se jasno čuje U, onako blago, ali ipak ga ima, teško je ovako bez naglaska ostaviti dojam kako to zapravo treba zvučati, zato sam i napisala da bi bilo dobro pogledati videe :) Ne znam, možda ona krivo izgovara Eau de toilette :)I sad sam ponovno gledala 1. video koji sam postavila, ona i ovdje Guerlain izgovara s a. Poštujem tvoje mišljenje, očito znaš Francuski, ja sam samo napisala onako kako sam čula u izgovoru ove dame iz videa. Naravno da se ne ljutim :)

      Izbriši
  9. Super ideja za post. Kako sam jezicar po struci jako me nerviraju nepravilni izgovori. Francuski sam tu i tamo ucila, pa srecom znam njihove izgovore, kao i vecinu onih iz latinskih i germanskih jezika pa se srecom ne blamiram i ne grijesim. Ali pazi sad, znalo se desiti da me neke isfolirane ćurke po razvikanim parfimerijama cak krenu ispravljati, a ne znaju one. :-) Ali ne dam ja na sebe, pa usput dobiju i predavanje :-D
    Takodje najvise me nervira kada voditelji na tv-u ne znaju pravilan izgovor, to mi je gori profesionalni propust od radnica po parfimerijama i drogerijama, premda bi i one morale nauciti.
    Meni je uvijek komedija jedna kod nas u DM-u koja izgovara Dove, upravo tako kako pise, i jos naglasi e na kraju :-)
    Zacudi me da ne znaju za Versace, pa barem je to opste poznato i lako, ah ti Ameri, nista ne znaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se za tv voditelje, no mene je na ovaj post navela prodavačica, pa sam onda samo njih i navela. DovE, haha :) Da, Ameri su stvarno grozni!

      Izbriši
  10. Da nisam počela voljeti milozvučnost francuskog, vjerojatno ih ne bi znala izgovarati dobro. Ajd ovo mi je vratilo nadu u moje poznavanje izgovora, no za jedno sam još uvijek u velikoj dilemi - znam da francuzi to čitaju živanši, ali sjećam se točno da je bila neka američka emisija sa supermodelima (tipa što je kod nas bilo ono s tatjanom jurić) i da je ženska (kandidatkinja) rekla živenši, a ova u žiriju (neki fensi top model á la naomi campbell) poludila i kao "what? how did you pronounce it?! it's givounši, not živenši!" Tak da fakat nemam pojma više što je ispravno :Đ

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma daj! Givounši, to još nisam čula :)) Možda je manekenka bila pregladna u tom trenutku pa nije mogla pravilno razmišljati :DD Tko će ga znati na kraju...

      Izbriši
  11. Haha super post :)) Ja nikako nisam mogla da skontam kako se izgovara Guerlain :D

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan post. Slažem se da bi prodavačice u drogerijama i parfumerijama malo više trebale poraditi na izgovoru stranih brandova. Mene najviše živcira kada izgovaraju suglasnik na kraju riječi.

    OdgovoriIzbriši
  13. Super post.:)) Ja sam ,,učila'' francuski ali ipak ima dosta brendova za koje nisam sigurna kako se pravilno izgovaraju pa ili pitam ili potražim na netu, u rečniku:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da bez obzira na to kojim se stranim jezikom služimo, svejedno s pojedinim riječima, točnije nazivima imamo problema u izgovoru :)

      Izbriši
  14. Super ideja za post i meni je baš ok da si napisala izgovor jer sam ja jedna od onih koji ne vole gledati videe i u 99% slučajeva ih preskačem (osim kad ih radi netko od blogera koje stalno čitam). Većinu ovih stvari znam izgovoriti, ali sam toliko puta oko sebe čula brutalno krive izgovore i uvijek bi se pitala zato se ljudi ne informiraju oko izgovaranja stranih brendova, nije to nikakva sramota. O prodavačicama u dućanima mi je bolje da ne počinjem :S

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sviđa. Znam da postoje oni koji se ne vole zamarati videima, zato sam i napisala pojedine riječi, koliko god to glupo ovako izgledalo... no, opet, nekome će možda biti od koristi :)

      Izbriši
  15. Ups, znači Loksitan :D Ja izgovara Lokitan :D :D Super post, i - kreni snimati videiće :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D Prvo moram nabaviti dobar fotić/kameru, s ovim mojim nema šanse :DD

      Izbriši
  16. Momak i ja smo jednom raspravljali kako se izgovara l'occitane. Ispalo je da je on bio u pravu :D
    Cool post :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Svaka čast za post! Moram se pohvaliti da sam sve pravilno odgovarala. Iako sam dugo imala problem sa Burjoisom xD
    Još uvijek ne znam (a čujem često u vlogovima da ljudi ne znaju) da li je NYX Niks ili En Vaj Eks :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Neira :) Da, vidiš, i ja čujem i jedno i drugo, iako češće čujem ovo Niks, možda ovisi o spelovanju ako se radi o ovom drugom načinu jer Amerikanci vole te skraćenice spelovati :) a što je zapravo točno, ne znam :D

      Izbriši
  18. Odlican post :-) Moram priznati da nisam znala za sve proizvode pa mi je ovaj post dobro dosao! Ipak, mogu reci u svoju obranu da se ne volim praviti pametna pa kada nesto ne znam-provjerim prije negoli blebnem :-) Ja takodjer najvise poludim na Amere koji se ni ne trude... uvijek sam ludila na njihov talijanski kada Versace citaju Versaci i sl.
    U svakom slucaju, super post :-)

    OdgovoriIzbriši
  19. Fantastičan post!
    Ja puno puta krivo izgovaram, posebno mi je bilo teško tražiti parfem Lolita Lempichka jer nisam znala kako se izgovara :D :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A Lolita, meni jedan od najdražih :)) Hvala draga :)

      Izbriši
  20. Post ti je genijalan! I sama često izlomim jezik pokušavajući izgovoriti nazive nekih brendova, ali sad mi je lakše jer vidim da sam ih većinu ipak ispravno izgovarala. Touche Éclat - Tuš ekla - e tu sam dobrano griješila izgovarajući na engleskom :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobra si ti u izgovoru :) Eto, sad znaš za touche :))

      Izbriši
  21. Odličan post ovo ide u bukmarks! :D Sjećam se svog blama kad sam davno tražila KATRIČE ruž u Kozmu hahahah dok nisam propala u zemlju od srama. :D
    I da, zar se Payot čita Pajo? Umirem od smijeha, Pajo :DDDD Ja kažem Pajot? Hm :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mell, drago mi je :) hehe, katriče :)) i da, payot, nije baš ono paajooo :DD nego kratko, čisto da se ovo t na kraju proguta :D

      Izbriši
  22. Post spremljen u favorite! Moram priznati da sam nekim stvarima šokirana, haha. I ja sam uvijek govorila /lositan/, bez k :/ hmmm...

    OdgovoriIzbriši
  23. Hahaha,jao super post! Često imam problema s ovim francuskim nazivima pa proizvedem neku svoju zamjenu :D

    OdgovoriIzbriši
  24. odlicno! ove situacije koje si opisala su "opsti haos" ali na zalost "svakodnevnica" (pa cak i na "zapadu")
    sto se tice "teme": takodje sam uvijek nesigurna - np illamasqua, ben nye (ima ih joj ihihi :D) ... sto se tice ovih brandova koje si navela: sva sreca sto sam ucila u skoli francuski ... mislim - na zalost - ne znam odgovoriti ni na jedno pitanje (osim onog voulez-vous ... ;) ) ali znam da citam
    puno pozdrava iz beca

    OdgovoriIzbriši