Moje ljetovanje ; dio 1.

nedjelja, kolovoza 11, 2013

Bokić!

Evo napokon i slikica sa ljetovanja :).

Zbog straha da će vam se fotografije dugo učitavati podijelila sam ljetovanje na 2 dijela, za svakog ponešto, reklo bi se :) !

U prvom dijelu ću vam pokazati plažu Zlatni rat, malo vas zamoriti s povijesti i slikama kulturnih spomenika i građevina i na kraju pokazati fotke Sumartina kojeg smo posjetili.

U drugom dijelu slijede malo opuštenije fotke :D

Kako bih opisala ovo ljetovanje? Predivno, božanstveno i najljepše do sad. Bila sam u raju i nažalost, morala se vratiti u stvarnost, a kako to obično biva, sad me pere lagana depra, ali nadam se da će me i iduće ljeto put odvesti tamo... u Bol :).



I krećemo iz Splita, rano ujutro. Napokon osjetim miris soli u zraku i vidim more i veselim se jako, jako, jako :))

Čim smo stigli krećemo odmah na plažu, destinacija - Zlatni rat.

Zlatni rat je šljunčani rt, vrlo specifičan zbog svog oblika koji konstantno mijenja  položaj zbog vjetra koji ovdje puše svaki dan, od podneva pa nadalje i upravo zbog toga ova je plaža idealna za daskanje na vjetru.




Do plaže vodi divna šetnica dugačka 1 kilometar koja je na svakom koraku ukrašena skulpturama od bračkog kamena.



Rimska piscina


Cisterna za vodu, izgrađena u antičkom vremenu za sakupljanje kišnice zbog rijetkih prirodnih izvora vode na otoku.



Ovdje sve izgleda kao da je vrijeme stalo :)! Starinske kuće u kamenu, zeleni i plavi drveni prozori, uske kamenom izlizane uličice... divota! Najviše me oduševilo to što ovdje nećete pronaći ružne ogromne vile i apartmane  koji se nikako ne bi  uklapali u ovaj  divan otočki ambijent (zapravo, ne znam gdje se oni uopće uklapaju o.O?!).
Kuća u kući


Jedinstven spomenik kulture iz XIX. stoljeća.
Prema legendi, u manjoj kući živjela je siromašna obitelj, a druga, imućnija, odlučila je izgraditi veći objekt što je izazvalo brojne međusobne sukobe. Oko manje kuće izgrađeni su zidovi za trokatnicu koja nije nikada dovršena jer su braća koja su ju gradila poginula u brodolomu dok su prevozila drvenu građu za svoje veliko zdanje. Hah! Pa neka netko kaže da ne vjeruje u karmu :D

Župna crkva Gospe od Karmela


Ovu crkvu izrazitih baroknih ukrasa sa primjesama rokokoa gradili su brački klesari 1668. godine po narudžbi obitelji Vužić, uz pomoć obitelji Andreis i imućnih Boljana. Građena je u nekoliko faza, a završena 1788.

 Crkvica sv. Ivana i Teodora


Najstarija crkvica u Bolu iz 9./10. stoljeća. Izgrađena je na ostatcima kasnoantičkog zdanja iz 6.stoljeća.

Dominikanski samostan



Osnovan 1475. godine na mjestu koje su dominikancima oderedili mještani Bola, a potvrdio brački knez Zacharia.

Tamo se nalazi i muzej te biblioteka s rijetkim primjercima knjiga i rukopisa koje nažalost nismo mogli pogledati jer se samostan trenutno renovira. U crkvi se nalaze radovi Tripa Kukolje (Apoteza sv. Nikole) i Jacopa Tintoretta ( Bogorodica sa svecima).


Groblje na kojemu počivaju dominikanci. Izgrađeno je 1828. godine zbog zabrane dotadašnje prakse ukapanja u crkvama (zbog zdravstvenih razloga te pod utjecajem reformi francuske uprave).

Sumartin


Najmlađe mjesto na otoku Braču. Utemeljili su ga 11. studenog 1646. godine prognanici iz Bosne.
Tu se nalazi i najstarije brodogradilište na Jadranu a zanimljivo je i to da Sumartinjani pričaju štokavskim narječjem za razliku od čakavštine koja se govori na ostatku otoka.

Ovdje sam uživala! Malo ribarsko mjesto, s dobrom papicom i predivnim toplim morem iz kojeg nisam izlazila :D.

Žao mi je što nismo uspjeli posjetiti druga mjesta na otoku kao ni pustinju Blaca i Vidovu Goru, ali svaki dan smo bili  premoreni (jer smo se budili u 8 ujutro, bili cijeli dan na plaži) a navečer hodali kilometrima po mjestu i slikali, slikali, slikali :)) Ali neka, moramo imati neki razlog da se vratimo :D

To bi od prvog dijela bilo to, slijedi drugi, vjerujem mnogima zanimljiviji :D

Broj komentara: 48:

  1. Divne, divne fotke! <3 VVidi se da si uživala. ja već godinama ljetujem u Pakoštanima pa ni nemam naviku slikati jer sam tamo svake godine :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma daj! Ja sam isto bila u Pakoštanima, 2 puta :))

      Izbriši
  2. Prekrasno! Mislim da nismo ni svjesni kakvu divnu zemlju imamo ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. meni su boljani pricali da je kuca u kuci ustvari bila stara kuca, koju otac nije dao srusiti, a sinovi su poceli dizati veliku oko stare, no s vremenom da su sva tri poginula, pa nije nikad dovrsena. ah legende :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A tko će znati što je zapravo bilo :) Ja sam napisala ono što sam pročitala tamo, na kući :)) u svakom slučaju, i jedna i druga priča su interesantne :D

      Izbriši
  4. Odlican post, eh da je barem uvijek bilo ovako lako uciti povijest :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Da, slažem se :) vjerujem da bi ju puno više ljudi na ovakav način zavoljelo :D

      Čak se i mom dragom svidjelo iako je prvo gunđao kao šta će on sad ići gledati neke crkve, pa nije zato došao na more :)) a poslije mi kaže da mu je ovo bilo najljepše ljetovanje :D

      Izbriši
    2. Vjerujem, zbilja lijepo mjesto bogato sadrzajima, nije ni cudo da mu se toliko svidjelo:)

      Izbriši
  5. Predivno stvarno! Volela bih da odem nekad :) Idem sad na sledeći post :)

    OdgovoriIzbriši
  6. wow, hvala na slikama i kratkom opisu povijesti, uživala sam! :D

    Jelena
    http://davrilpoisson.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi na lijepom komentaru, drago mi je da si uživala :)

      Izbriši
  7. Divne fotografije i ceo ambijent :D

    OdgovoriIzbriši
  8. E pa kad niste stigli obići i ostatak otoka, morat ćeš doć opet :))). Baš mi je drago što ste uživali u Bolu, i stvarno se nadam da ćeš drugom prilikom moći obići još više Brača jer ima toliko toga za vidjet. A ja ti za sad šaljem pozdrave iz mojeg Supetra! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Aaaa, iz Supetra si :)) Žao mi je što nisam Supetar uspjela vidjeti kako spada, samo ono malo dok smo išli na trajekt, ali kaže, sad imamo razloga doći opet :D Brač je divan, divan :D

      Izbriši
  9. Joooooj koliko lita sam provela na Braču... Postira, Sutivan, Bol, Supetar... A zadnje dvi godine Brač me nije ni vidio. Uf! ;) A i s klapom sam često pivala i u Bolu, a i u "kući u kući" se održava dio Omiškog festivala. Baš mi je drago da ti se svidilo, nisam ni sumnjala! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U kući u kući je festival, genijalno! Meni je bilo žao što je zatvoreno sa tom metalnom ogradom, pa nisam to uspjela niti uslikati kako spada :) i voljela bih jednom čuti tebe i klapu :D

      Izbriši
  10. Jako mi se dopadaju slike, jako. Baš volim kada neka devojka napravi post sa putovanja, da gledam mesta na kojima nisam bila još uvek. Mnogo lepo <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga Dijana! I ja sam uživala u tvojim postovima sa putovanja :))

      Izbriši
  11. Divne sličice, ba si napravila lijepi putopis ;) Nisam nikada bila na Braču nažalost :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se svida post! Nadam se da ces u buducnosti biti u prilici posjetiti Brac :))

      Izbriši
  12. Baš sam dečku nekidan rekla kako bi mogli iduće ljeto otići na Bol, davno sam zadnji put bila tamo, a predivnoooo je :))) baš ti zavidim sad!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, divno je :) Nadam se da ćete se uputiti tamo iduće ljeto :D

      Izbriši
  13. Nikada nisam bila na Braču, baš bih ga voljela posjetiti. Divan je! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako ikad budeš u prilici, nemoj propustiti :D

      Izbriši
  14. Krasne slike,bila sam puno puta na Bolu,ali eto nikad nismo obilazili crkve i znamenitosti,bas svasta zanimljivo sam saznala.Eto razloga da se dogodine vratite:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti je bilo zanimljivo :) Ja sam totalna frikuša što se tiče fotografiranja crkvi, samostana i sličnih stvari, nesuđena povjesničarka umjetnosti, šta ćeš :)

      Izbriši
  15. Jaoooo, prelijepe fotke, kao razglednice :)))


    I ja bih na moreee :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga :) I ja bih isto još na more :DD

      Izbriši
  16. Obožavam ovakve postove jer su puni divnih slikica ali i poučni! Mislim da bi mi se Brač jako svidio. :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Prelepo <3

    Tako bih volela da imam priliku da posetim to divno mesto :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Divno, divno. Slike su ti prelepe, uradjene kao razglednice. Jako mi fali Jadran, ta mesavina mirisa soli i borovine. Ostao mi je urezan u pamcenje dok sam bila dete. Takav miris nigde vise nisam osetila. Mozda opet jednog dana...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Jelena :) Drago mi je da ti se sviđa post a još draže kada čujem da ti se sviđa Jadran, nadam se da ćeš uskoro doći i oživjeti sjećanja iz djetinjstva :D

      Izbriši
  19. Odgovori
    1. Oooo Saro, pa gdje si ti :D? Jesam, jesam, uživala :))!

      Izbriši
  20. Odličan post! Na Braču nisam bila od 2009/10kad sam bila u posjeti prijateljici u Milni a sezonski sam bila tu 2007.

    OdgovoriIzbriši
  21. Super su fotke! Uvijek mi je lijepo vidjeti slike s putovanja, makar i nekih meni bliskih područja uz još malo popratne priče.. baš zanimljivo :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš sam sretna kad to čujem :D Hvala ti Marinica :))

      Izbriši